Η ομάδα μας

Δήμητρα Πράπα - Παιγνιοθεραπεύτρια
Ονομάζομαι Πράπα Δήμητρα και είμαι πιστοποιημένη Παιγνιοθεραπεύτρια (τετραετής εκπ/ση μεταπτυχιακού επιπέδου, ΕΡΜΑ, 2020) και Ειδική Παιδαγωγός με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (ΕΚΠΑ, 2019).
Από τα φοιτητικά μου χρόνια, η Ειδική Αγωγή αποτέλεσε επίκεντρο του ενδιαφέροντός μου. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγική και Ψυχολογίας, παρακολούθησα το μονοετές εκπαιδευτικό σεμινάριο εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή (ΕΚΠΑ, 2012) και πραγματοποίησα πρακτική άσκηση σε πολυάριθμες δημόσιες και ιδιωτικές δομές.
Η επαγγελματική μου πορεία ξεκίνησε το 2013 σε ιδιωτικά κέντρα Ειδικής Αγωγής, όπου ασχολήθηκα αρχικά με τον εντοπισμό και την αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και με την παράλληλη στήριξη παιδιών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μου προκάλεσαν από την αρχή οι προκλήσεις που σχετίζονται με τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, γι' αυτό και και επεδίωξα να εξειδικευτώ στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Συμμετείχα σε πλήθος σεμιναρίων, ημερίδων και συνεδρίων με θέμα την Ειδική Αγωγή και ειδικότερα τον Αυτισμό. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής σεμινάρια και εκπαιδεύσεις: TEACCH, Pecs, Social Stories, Κοινωνικές Δεξιότητες και Συναισθηματική Αγωγή μέσω του Παιχνιδιού, Πρόγραμμα μετεκπαίδευσης για Ενήλικες στο φάσμα του Αυτισμού, ERASMUS+, Neuro-dramatic Play in Playtherapy, Outdoor Education: Teaching and Learning through, from and about the landscape , Marte Meo (Practitioner), Lego-based Therapy, Σεξουαλική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, ADHD: Everyday Strategies for Elementary Students, Everyday Parenting: The ABCs of Child Rearing.
Σταδιακά, επικεντρώθηκα στην ψυχοεκπαίδευση παιδιών σε ατομικό επίπεδο και, προοδευτικά, σε ομαδικό, μέσα από το συντονισμό ομάδων με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τη συναισθηματική έκφραση. Στο πλαίσιο της αναζήτησης νέων μεθόδων στη λειτουργία των ομάδων, εκπαιδεύτηκα στη Θεραπεία μέσω LEGO®, μία μέθοδο που εφαρμόζω κυρίως σε ομάδες παιδιών με αναπτυξιακές διαταρχές και διαταρχές της Προσοχής (ΔΕΠ-Υ), με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την εξάσκηση της προσοχής σε λειτουργικά έργα μέσω ενός αγαπημένο σε όλους μας παιχνίδι.
Η επαφή μου με την Παιγνιοθεραπεία ξεκίνησε μέσα από ένα βιωματικό σεμινάριο, όπου με ενθουσίασε η μέθοδος του ελεύθερου παιχνιδιού. Έως τότε, είχα συνδέσει κυρίως το παιχνίδι με δομημένες δραστηριότητες κατευθυνόμενες από τον ενήλικα στα πλαίσια της θεραπείας και ποτέ μέχρι τότε δεν είχα έρθει αντιμέτωπη με τη δύναμη που μπορεί να έχει ένα παιχνίδι που προσομοιώνει περισσότερο στο φυσικό παιχνίδι, ακόμα και αν πρόκειται για θεραπεία παιδιών με αναπτυξιακές δυσκολίες. Αυτή η διαπίστωση με οδήγησε στην τετραετή εκπαίδευση στην Παιδοκεντρική Παιγνιοθεραπεία. Μέσα από την εκπαίδευση αυτή επιχείρησα να συνδυάσω την αγάπη και τις γνώσεις μου για τον Αυτισμό, καθώς και την προηγούμενη ακαδημαϊκή και επαγγελματική μου εμπειρία με το μη κατευθυντικό, παιδοκεντρικό παιχνίδι. Το συνταίριασμα αυτό επισφραγίσθηκε με την εφαρμογή των αρχών της Παιγνιοθεραπείας σε ομάδες αδελφών παιδιών με αυτισμό για τις ανάγκες της ολοκλήρωσης της διπλωματικής διατριβής του μεταπτυχιακού μου.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών μου, έγινα μέλος του European Association for Play Therapy. 'Εκτοτε, εφαρμόζω συστηματικά την Παιγνιοεθραπεία τόσο στην ψυχοθεραπεία όσο και στην ψυχοεκπαίδευση παιδιών, σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο, προσαρμόζοντας το πρωτόκολλο στις ανάγκες κάθε παιδιού ή ομάδας.

Ονομάζομαι Κατερίνα Εσκιτζή και είμαι απόφοιτος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, με εξειδίκευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία, την οποία συνεχίζω να μελετώ στο Κέντρο Διερεύνησης της Βελτίωσης και Θεραπείας Ανθρωπίνων Συστημάτων. Η Συστημική Ψυχοθεραπεία αποτελεί μια προσέγγιση που επικεντρώνεται στις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις εντός οικογενειακών ή άλλων κοινωνικών συστημάτων, με γνώμονα ότι οι δυσκολίες και οι λύσεις πηγάζουν από τα αλληλοσυνδεόμενα μέρη του συνόλου, και όχι μόνο από το άτομο.
Μέσα από την πρακτική μου άσκηση, εφάρμοσα τις αρχές της συστημικής θεραπείας βοηθώντας οικογένειες να κατανοήσουν τις σχέσεις και τα μοτίβα επικοινωνίας που επηρεάζουν την ψυχική τους υγεία. Με έμφαση στην οικογενειακή δυναμική, εργάζομαι για την προώθηση της συναισθηματικής ισορροπίας και την αρμονία μεταξύ των μελών της οικογένειας, βοηθώντας τους να αναπτύξουν πιο λειτουργικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις.
Ιδιαίτερη σημασία στη δουλειά μου δίνω στη Συμβουλευτική Γονέων, όπου εστιάζω στην υποστήριξη των γονέων στην αντιμετώπιση προκλήσεων που σχετίζονται με την ανατροφή των παιδιών και τη βελτίωση της οικογενειακής επικοινωνίας. Μέσα από τη συστημική προσέγγιση, ενθαρρύνω τους γονείς να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των παιδιών τους, να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις συγκρούσεις και να προάγουν ένα θετικό και υποστηρικτικό οικογενειακό περιβάλλον.
Μέσα από τη συνεχή συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια και μετεκπαιδεύσεις, και την προσωπική θεραπεία και εποπτεία, υποστηρίζω τη δική μου ανάπτυξη, διασφαλίζοντας ότι προσφέρω ολοκληρωμένη και αποτελεσματική φροντίδα στους ανθρώπους που με εμπιστεύονται.
Κατερίνα Εσκιτζή - Ψυχολόγος

Ονομάζομαι Σοφία Στραντζάκη και είμαι απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, καθώς και του Τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Αθηνών. Η τέχνη αποτελεί για μένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου, όχι μόνο ως μέσο προσωπικής έκφρασης, αλλά και ως εργαλείο που βοηθά τα παιδιά να ανακαλύψουν τη φωνή τους και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους.
Η επαγγελματική μου πορεία ξεκίνησε μέσα από εργαστήρια εικαστικών που υλοποίησα σε ομάδες παιδιών δημοτικής εκπαίδευσης. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες, ανακάλυψα τη δύναμη που έχει η Τέχνη να συνδυάζει τη δημιουργικότητα με τη χαρά της συνεργασίας και της ομαδικής δουλειάς. Με τη χρήση διαφορετικών υλικών και τεχνικών, όπως τυπώματα, ζωγραφική, χειροτεχνίες και δημιουργικές κατασκευές, δίνω στα παιδιά την ευκαιρία να πειραματιστούν, να εκφραστούν ελεύθερα και να ανακαλύψουν τις δυνατότητές τους.
Στόχος μου είναι κάθε παιδί να αισθάνεται εμπιστοσύνη στον εαυτό του, να καλλιεργεί τη φαντασία του και να αναπτύσσει σημαντικές δεξιότητες, όπως η συγκέντρωση, η λεπτή κινητικότητα και η συνεργασία. Πιστεύω ότι η Τέχνη μπορεί να γίνει μια ασφαλής και υποστηρικτική διέξοδος για κάθε παιδί, δίνοντάς του τη δυνατότητα να εξερευνήσει και να αγκαλιάσει τη μοναδικότητά του.